Monday, August 5, 2024

Sheriff (2024) IndoSUB WEBDL



Sheriff (2024) IndoSUB

Pengarah filem aksi Malaysia terkenal Polis Evo 3, Syafiq Yusof telah mencipta filem terbarunya, Sheriff, yang akan menggegarkan pawagam seluruh negara. Filem aksi thriller ini, yang dihasilkan oleh dua studio besar di Malaysia, Skop Productions dan Astro Shaw, akan ditayangkan di pawagam di Malaysia dan Singapura bermula 18 April.

Subjek "polis tangkap polis" adalah perkara yang membezakan naskhah Sheriff daripada filem polis lain. Ia membawa idea baharu yang jarang dilihat dalam karya tempatan yang dipanggil "reverse whodunnit," atau lebih dikenali sebagai "howcatchem," di mana penonton tidak perlu tahu siapa pembunuh tetapi bagaimana dia akan ditangkap.

Jalan ceritanya yang penuh dengan teka-teki pastinya tidak akan mengecewakan penonton, kerana penggemar filem Malaysia menggelar Syafiq sebagai "Raja Plot Twist."

Barisan pelakon tempatan yang hebat bermain dalam filem Sheriff termasuk Zul Ariffin, Syafiq Kyle, Dato Aaron Aziz, Azira Shafinaz, Elizabeth Tan, Sharuddin Tamby, Amir Nafis, Kodi Rasheed, Hazama, dan Azri Iskandar. Menerusi watak Sheriffudin Hussein, Zul Ariffin menunjukkan sisi berbezanya, menyebabkan penonton mengalami pelbagai konflik emosi yang membawa kepada perasaan "love-hate" terhadap karakter ini.

Tambahan pula, Sheriff menawarkan babak-babak yang menarik antara Zul Ariffin, Dato' Aaron Aziz dan Syafiq Kyle, serta penampilan pertama Azira Shafinaz sebagai Inspektor Polis, berlawan dengan Elizabeth Tan.


SINOPSIS

Nazri, seorang anggota polis Jabatan Narkotik, berpendapat bahawa isu yang berkaitan dengan sindiket dadah syabu Tony Ifrit semakin meningkat dan bahawa mereka sering terlepas dari cengkaman undang-undang semasa proses penghakiman. Nazri membuat keputusan untuk menyelesaikan isu itu secara peribadi. 

Pihak IGP telah menghantar seorang anggota polis Jabatan Integriti, seorang sheriff, untuk menyelesaikan kes "Meth Killer." Sheriff dan Nazri bertanggungjawab untuk satu jabatan. Kemungkinan besar, pembunuh meth itu berada di dalam Jabatan Narkotik.


CAST

  1. Zul Arifin sebagai Sheriff
  2. Syafiq Kyle sebagai Nazri
  3. Azira Shafinaz sebagai Sha
  4. Elizabeth Tan sebagai Jane
  5. Dato’ Aaron Aziz sebagai Tony Ifrit
  6. Sharuddin Tamby sebagai Malik 
  7. Nick sebagai Hong
  8. Meynillen sebagai Naga
  9. Amir Nafis sebagai Farouk
  10. Kodi Rasheed sebagai Daus
  11. Esma Danial sebagai Roslan
  12. Hazama sebagai Amirul Asyraff
  13. Azri Iskandar sebagai Husin
  14. Kamal Affendi sebagai Afsham
  15. Shryim sebagai Rudy
  16. Natasha Mahyan sebagai Wani




Sheriff (2024) IndoSUB WEBDL
4/ 5
By
Stream Sekarang atau Terus Download ke Pc/Hp Korang
SD 360 SD 480 HD 720 FHD 1080

Tinggalkan komen dibawah jika ada video bermasalah